۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۴۳

قشقاوی در گفتگو با مهر:

سطح کمی و کیفی شرکت کنندگان در نشست تهران بسیار بالا بود

سطح کمی و کیفی شرکت کنندگان در نشست تهران بسیار بالا بود

معاون امور کنسولی و پارلمانی دستگاه دیپلماسی کشور ، میزان سطح کمی و کیفی شرکت کنندگان در این اجلاس را فراتر از سطوح افراد شرکت کننده در اجلاس گذشته ارزیابی کرد.

حسن قشقاوی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که برگزاری نشست سران گروه 15 را در تهران چگونه ارزیابی کردید؟ گفت: این اجلاس در ابعاد مختلف نسبت به نشست های گذشته در شرایط مطلوب تری برگزار شد.

وی میزان سطح کمی و کیفی شرکت کنندگان در این اجلاس را فراتر از سطوح افراد شرکت کننده در اجلاس گذشته ارزیابی و خاطرنشان کرد: از نظر محتوایی هم مباحث بسیار قابل توجهی در نشست سران گروه 15 مطرح شد.

معاون امور کنسولی وپارلمانی وزارت امور خارجه اضافه کرد: کشورهای شرکت کننده در این اجلاس کشورهای تاثیرگذار هر سه قاره هستند که توانستند دیدگاههای خود را در خصوص مسائل مهمی مانند بحران اقتصادی، میزان توسعه یافتگی کشورها، فقر، محیط زیست، صلح، امنیت وپایداری، درگیریها واختلافات منطقه ای مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از عدم حضور رئیس جمهور ونزوئلا در اجلاس سران گروه 15 چیست؟ نیز گفت: علاوه بر ونزوئلا برخی کشورهای دیگر هم در سطوح پائین تری در این نشست شرکت کردند که همگی حضوری فعال داشتند.

وی در عین حال تصریح کرد: عدم حضور روسای جمهور برخی از کشورها در اجلاس گروه 15 هیچ دلیل خاص سیاسی ندارد بلکه فکر می کنم عدم حضور آنان صرفا بدلیل فشردگی حجم برنامه هایشان بوده است.

قشقاوی در ادامه با اشاره به عدم حضور بشار اسد رئیس جمهور سوریه که قرار بود به عنوان مهمان ویژه در نشست سران گروه 15 در تهران شرکت کند ، نیز گفت: برخی از کشورها از جمله سوریه عضو گروه 15 نیستند و حضورشان تنها به عنوان یک ایده مطرح بود که حتی تا آخرین لحظه هم حضور آنان در اجلاس قطعی نشده بود ، ولی با این وجود همه امور نسبی است.

وی در پاسخ به این سئوال که علی رغم توافقات سه جانبه ایران، برزیل و ترکیه برای مبادله سوخت امکان صدور قطعنامه جدید علیه کشورمان وجود دارد یا نه؟ به مهرگفت: در خصوص احتمال صدور قطعنامه جدید علیه ایران باید بیشتر مطالعه کنم و شواهد وقرائن موجود را بررسی کنم که در اسرع وقت نظرم را در این باره اعلام خواهم کرد.
 

کد خبر 1085109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha